۵۴۳ هزار تماس بورسی در مرکز ۱۵۶۹ پاسخ داده شد

سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد: مرکز تماس ۱۵۶۹ در مهر امسال به ۵۴۳ هزار و ۴۷۲ تماس به طور کامل پاسخ داده است.

به گزارش صدای بورس،سپرده‌گذاری مرکزی از پاسخگویی به بیش از ۵۴۳ هزار تماس در مرکز تماس ذینفعان بازار سرمایه (۱۵۶۹) در مهر ۱۴۰۴ خبر داد و اعلام کرد بر اساس آمار «سهام عدالت» هم‌چنان مهم‌ترین دغدغه سهام‌داران بوده و بیش از نیمی از تماس‌ها را به خود اختصاص داده است.

جایگاه نخست سهام عدالت در پرسش‌ها

آمار مهر مرکز ۱۵۶۹ یک نکته مهم را برجسته می‌کند: تمرکز (۷۸درصد) تماس‌ها مختص به سهام عدالت بوده است. این موضوع نشان‌دهنده یک «فشار و درخواست اطلاعاتی» مضاعف است که از ماهیت خاص سهام عدالت (گستردگی مخاطبان، پرداخت سود و پیچیدگی‌های مربوط به وراث) ناشی می‌شود.

نکته جالب توجه این است که مسائل مربوط به سجام و درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه سهم ۱۶ درصدی را شامل می‌شود. این امر بیانگر آن است که با وجود گذشت زمان از راه‌اندازی این سامانه‌ها، هنوز بخش قابل توجهی از سهام‌داران برای استفاده از زیرساخت‌های الکترونیکی و ثبت اطلاعات نیاز به راهنمایی دارند.

بر اساس آمار منتشر شده از مجموع ۶۱۳ هزار و ۳۰۷ تماس ورودی با مرکز تماس ذینفعان بازار سرمایه (۱۵۶۹) در مهر سال جاری، به ۵۴۳ هزار و ۴۷۲ تماس پاسخ داده شده است.

جزییات سوالات به تفکیک

بر اساس این گزاش در این بازه زمانی بیشترین دلایل تماس مربوط به سهام عدالت بوده است به طوری‌که ۷۸ درصد سئوالات درباره سهام عدالت با موضوع «سود سهام عدالت و تقسیم سهام عدالت متوفیان»، ۱۶ درصد تماس‌ها با این مرکز درباره سجام «نحوه ثبت نام شخص حقیقی و آدرس وب سایت» و ۳ درصد درباره «درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه»، ۲ درصد درباره «فرایندهای شرکتی» و یک درصد درباره «سامانه کارا» بوده است.

سوالات و موارد مربوط به سامانه‌ درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه Dara با ۵ هزار و ۵۳۳ تماس، با موضوع «نحوه استفاده از درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه» و فرایندهای شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با ۳ هزار و ۸۹۰ تماس با موضوع نحوه انتقال سهام متوفی به صورت الکترونیکی و فرایند توقیف سهام» از دیگر موارد مطرح شده از سوی مردم در این بازه زمانی بوده است.

آمار مراجعه حضوری

این گزارش می‌افزاید: در اولین ماه پاییز سال جاری، در مجموع ۳۵۶ نفر درباره سهام عدالت «سود، فوت شده‌ها، جاماندگان و تقسیم سهام متوفی»، ۳۱ نفر در خصوص سجام «نحوه ویرایش اطلاعات، واریز نشدن سود، نحو ثبت‌نام حقیقی و حقوقی» و ۵ نفر در باره درگاه ذینفعان بازار سرمایه «نحوه ثبت درخواست در میز خدمت» با مراجعه حضوری به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نسبت به دریافت پاسخ و راهنمایی اقدام کرده‌اند.

منبع:روابط عمومی سپرده‌گذاری مرکزی

کد خبر 538682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =